Monday, September 5, 2011

Aku Bukan Boneka!!

Kehidupan ini penuh dugaan dan cabaran...Setuju????

Jangan biarkan diri dan hidup kita dipermainkan seperti BONEKA!! Org lain yg mengawal diri kita bukan diri kita sendiri..Catatan yg lepas ada saya mengatakan bahawa keputusan dan kuasa tindakan adalah penting dalam hidup kita..Jadi jgn biarkan org lain yg mengawal diri kita dalam membuat sebarang keputusan.Sebabnya yg mengetahui dalaman masalah kita cuma diri kita dan sebarang keputusan melibatkan diri anda..

Apa yg perlu dilakukan???

Berhenti seketika ataupun berudur seketika...Berundur bukan mengaku KALAH..Tapi berundur seketika untuk menyusun semula langkah dan teruskan dengan langkah yg baru..pasti banyak perubahan dalam hidup anda..Saya juga ada masalah.Kadang kala temui jalan buntu dalam kehidupan,namun susun atur kembali langkah-langkah anda pasti temui satu keputusan yg berbeda...an dalam menyusun semua langkah anda perlu diiringi dengan keinginan kejayaan yg tinggi bukannya keinginan putus asa yg tinggi...

Aku lah Aku......Aku bukan BONEKA!!!




Kita bukan BONEKA, kita ada kehidupan dan masa depan sendiri yg kita corakkan..
Bangkitlah anak cucu ADAM,sesungunya ada kejayaan anda semua,dan anda perlu usahakan dalam mencari kebahagian dunia dan akirat..INSYA ALLAH.. Perpanjangkan coretan ini pada sahabat anda yg lain jika ianya sesuatu yg blh membantu anda dan sahabat yg lain..




No comments:

Post a Comment